مراکز تهیه ترشی ازگیل به صورت عمده

مراکز تهیه ترشی ازگیل خوشمزه ازگیل به صورت عمده باید از مراکز تهیه ترشی ازگیل معتبر که محصولات خود را با استانداردهای بهداشتی تولید و عرضه می کنند تهیه نمود.
در ابتدا می خواهیم راجع به میوه ازگیل اطلاعاتی را خدمتتان ارائه دهیم و سپس به طرز تهیه این ترشی خوشمزه بپردازیم و شما را با ترکیبات آن اشنا سازیم.

مراکز تهیه ترشی ازگیل

معرفی میوه ازگیل

ازگیل به زبان گیلگی و شمالی به کونوس یا کنس معروف است.
این میوه سخت و اسیدی تا زمان رسیدن قابل خوردن نیست و نشانه رسیدن این میوه این است که به شکل سفید تا قهوه ای تغییر رنگ می دهد و طعم آن به شیرینی خرما می ماند.
این میوه هم به صورت میوه ای شیرین و ملس پس از رسیدن به صورت خام می توان خورد و از طعم خوشمزه آن لذت برد و هم می توان جهت تهیه ترشی از آن بهره گرفت.
شرایط آب و هوایی رشد این گیاه به گونه ای است که در محیط های مرطوب و آفتابگیر جنگلی نظیر مناطق شمالی کشور به خوبی رشد می کند و خاک های سبک و شنی با زهکشی مناسب بستر بسیار مناسبی جهت رشد این گیاه است.
ترشی ازگیل
از این میوه بی نظیر که فصل تولید آن پاییز است پس از چیدن و تبدیل آن به ترشی می توان در طول تمام فصل ها از آن استفاده نمود.
این ترشی خوشمزه و اصیل ایرانی به دو روش تهیه می شود:
این میوه را می توان صورت کامل و یا رنده شده به ترشی تبدیل کرد که این امر بیشتر سلیقه ای است که شکل رنده شده آن بیشتر حالت ترشی لیته را به شمایل آن می بخشد.

مراکز تهیه ترشی ازگیل

مواد لازم جهت تهیه ترشی ازگیل

مواد تشکیل دهنده اصلی این ترشی به شرح زیر است که جهت تولید به میزان دلخواه مقدار این مواد متفاوت خواهد بود.

  • ازگیل رسیده و تازه
  • سرکه
  • تمرهندی
  • فلفل قرمز
  • شکر
  • نمک

مراکز تهیه ترشی ازگیل

مراکز تهیه ترشی ازگیل

میوه های کاملا رسیده و با کیفیت ازگیل را به خوبی شسته و پاک کنید سپس خشک کنید.
یک قابلمه مناسب را انتخاب کرده و سرکه و همچنین تمر هندی بدون هسته را در آن گذاشته و بگذارید چند دقیقه روی حرارات ملایم بجوشد و کمی غلیظ شود سپس از روی اجاق برداشته و پس از سرد شدن مواد را از صافی رد کنید سپس مواد صاف شده را مجدد در قابلمه ریخته و ازگیل را اضافه کنید و بگذارید کمی بجوشد و به آن شکر اضافه کنید و بگذارید تا به غلظت کافی برسد سپس از روی حرارت برداشته وقتی سرد شد به ان نمک و فلفل یا ادویه به دلخواه زده و در ظرف را به خوبی پلمپ کنید و درون یخپال بگذارید.
پس از دو هفته می توانید از آن استفاده نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما