فروش سیر ترشی خانگی | قیمت عمده سیر ترشی صنعتی و کارخانه ای با کیفیت

فروش سیر ترشی خانگی در بازارچه های سنتی و میادین تره بار به صورت روزانه در تمامی شهر های ایران صورت میگیرد. البته لازم به ذکر است قیمت سیر ترشی خانگی به علت کیفیت مواد اولیه و نوع سرکه به کار گرفته شده از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.
لطفاً با همراه باشید تا هر آنچه که در مورد سیر ترشی برای شما مفید میباشد را خدمت شما اعلام بداریم.

قیمت فروش سیر ترشی خانگی

مراکز تولید و پخش سیر ترشی خانگی

مراکز تولید و پخش سیر ترشی خانگی را به  طور کلی می‌توان به دو گروه اصلی تقسیم نمود.

  1. توسط خانم های خانه دار: 

امروزه با توجه به اهمیت خانواده ها به سلامتی و مصرف غذاهای سالم بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند که سیر ترشی خانگی را مصرف کنند .  خانم های خانه دار  در فصلهایی از سال که موقع برداشت سیر می باشد اقدام به خرید سیر  نموده و از آن ها برای ترشی انداختن سیر ها استفاده می کنند. در این میان نیز می توان خانه دارهایی را پیدا کرد که در باغ خود سیر را کاشته و از همان سیر برای تولید ترشی سیر استفاده می کنند.

چنانچه به بازارچه های سنتی، هفتگی و یا میادین تره بار مراجعه کنید مطمئناً خانم هایی را می بینید که به فروش ترشی سیر می پردازند. با این وجود بیشتر تولید کنندگان ترشی سیر خانگی در مکان های عمومی و بازارچه های سنتی حضور نمی یابد و اقدام به فروش ترشی سیر از طریق شبکه های اجتماعی و یا معرفی از طرف آشنایان می پردازند.

  1. توسط سوپرمارکت ها و مغازه ها:

افرادی که قادر به فروش سیر ترشی خانگی خود نمیباشند سیر ترشی های خود را به سوپر مارکت ها و مغازه های محل خود  تحویل می دهند  تا صاحب مغازه سیر ترشی آنهارا به فروش برساند.
ولی خرید سیر ترشی به طور مستقیم از خانم های خانه دار نسبت به خرید از سوپرمارکت ها و مغازه ها ارزان تر می باشد.

 فروش سیر ترشی

قیمت فروش سیر ترشی صادراتی

قیمت فروش سیر ترشی صادراتی با قیمت فروش سیر ترشی در داخل کشور متفاوت می باشد.  به طور مثال در سایت آمازون ( Amazon ) قیمت فروش  یک شیشه سیر ترشی 4.99  دلار می باشد  اگر ما قیمت هر دلار تقریباً 11000 تومان  محاسبه کنیم.  قیمت یک شیشه سیر ترشی 54890  تومان می باشد.  در صورتی که قیمت فروش یک شیشه سیر ترشی در داخل ایران کمتر از نصف این مبلغ می باشد.

با این مثال بالا می توان نتیجه گرفت  قیمت فروش سیر ترشی صادراتی  می‌تواند چند برابر از  فروش سیر ترشی در داخل کشور باشد. کشور ایران سالانه حجم زیادی از  سیر خود را به کشورهای مختلفی صادر می کند که طبق آمارهای اعلام شده در سال ۹۵ بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن  سیر به ارزش  ۲.۲ میلیون دلار بوده است.
کشورهایی را که به آنها  سیر صادر شده است به شرح زیر می باشند:

  1. روسیه
  2. ترکمنستان
  3. آذربایجان
  4. اوکراین
  5. عراق

 فروش سیر ترشی

استانداردهای لازم برای تولید ترشی

همانطور که می دانید برای تولید ترشی همانند مواد غذایی دیگر باید استاندارد های لازم صورت پذیرد. در شرح ذیل به بیان این استاندارد ها می پردازیم.

  • مواد اولیه به کار رفته در تهیه ترشی می بایست کاملا سالم باشد.
  • در تهیه انواع ترشی ها مانند  سیر ترشی، ترشی لیته، ترشی مخلوط و…. باید توسط وزارت بهداشت تایید گردد و حتماً تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته ها اعمال گردد .
  • در تهیه ترشی ها از هر سرکه و نمکی نمی توان استفاده نمود.  باید تولید کننده شاخص های استانداردهای مربوط به سرکه را کاملاً اعمال کند.
  • از نگهدارنده های مختلف در تهیه و تولید ترشی ها نباید استفاده نمود.
  • از کارامل برای رنگ ترشی نباید استفاده نمود.

 منظور از کارامل چیست:

کارامل یک ماده خوراکی می باشد که به طور طبیعی در بعضی از میوه ها وجود دارد. وقتی که شما شکر را حرارت دهید رنگ آن تغییر می کند و به صورت طلایی در می آید که به آن کارامل گفته می شود.

  • از نکات مهمی که باید اشاره نمود بحث حد مجاز سمومی می باشد  که برای دفع آفات نباتی از آنها استفاده می کنند.  مقدار این حد مجاز را باید از دستگاههای  ذیصلاح استعلام گرفت.

 فروش سیر ترشی

سهم استان های ایران در تولید سیر ترشی

در حال حاضر تقریباً هفت استان در کشور بیشترین سقف تولید سیر را دارا می باشند که متعاقباً این هفت استان بیشترین تولید سیر ترشی را نیز درکشور دارا می باشند که به شرح زیر میباشند.

  1. همدان
  2. مازندران
  3. گیلان
  4. زنجان
  5. خوزستان
  6. اصفهان
  7. کرمان

آیا میدانید بیشترین تولید و کشت سیر در کشور به کدام استان تعلق دارد؟ لطفاً با ما همراه باشید تا به طور کامل  و جامع به این سوال پاسخ دهیم.
مطمئنا خیلی از شما ها اگر کمی در زمینه  سیر ترشی اطلاعات داشته باشید و یا مصرف کننده سیرترشی باشید سیر همدان به گوش شما خورده است.

استان همدان به دلیل داشتن زمین های رسی شنی  و سبک  بهترین مکان برای تولید و کشت سیر می باشد. هر ساله در همین راستا جشنواره های مختلفی از سیر و سیر ترشی در این استان برگزار می گردد.  شما می توانید با پیگیری در خبر ها  از مکان و زمان این جشنواره ها مطلع گردید و در آن ها  حضور نمایید. البته بیشتر این جشنواره ها از اواخر مرداد ماه تا اوایل شهریور ماه می باشد.

به گزارش سازمان جهاد کشاورزی  استان همدان  در سال ۹۸ این استان  دارای ۴۴۰  هکتار  از اراضی برای تولید کشت  سیر خشک را دارا می باشد و می‌توانند سالانه ۶۰ هزار تن  سیر خشک را تولید کنند.  با این ارقام اعلام شده در تولید سیر در استان همدان این استان اولین رتبه در تولید و کشت سیر را به خود اختصاص داده است. همچنین حدود ۶۰ درصد از تولید سیر در کشور به استان همدان تعلق دارد.

 فروش سیر ترشی

کشورهای تولید کننده سیر و سیر ترشی در جهان

به نظر شما کدام کشور ها در جهان در تولید و  کشت سیر نقش به سزایی را دارا می باشند؟
طبق آماری  که توسط سازمان غذا و کشاورزی ملل متح FAO  در سال ۲۰۱۶ منتشر گردید هفت کشور در جهان دارای بیشترین تولید سیر را بوده اند .

  1. چین
  2. هند
  3. بنگلادش
  4. اتحادیه اروپا
  5. مصر
  6. کره جنوبی
  7. روسیه

در تصویر زیر میتوانید آمار تولید هر کشور را بطور جداگانه در تولید سیر و ملاحظه نمایید.

 فروش سیر ترشی

طبق آمارهای منتشر شده توسط FAO  در سال ۲۰۱۶  کشور چین با تولید بیش از ۲۱.۲  میلیون تن سیر اولین کشور در تولید سیر در جهان می باشد.  تقریباً معادل بیش از ۸۰ درصد از تولید سیر در جهان متعلق به این کشور می باشد.
کشور هند نیز با تولید ۱.۴ میلیون تن دومین کشور در تولید سیر در جهان می باشد.  ۵ درصد از تولید سیر جهان  متعلق به کشور هند است.

 فروش سیر ترشی

بررسی انواع سیر از نظر رنگ و اندازه

سیر ها از نظر رنگ ، اندازه و هم چنین کیفیت با یکدیگر متفاوت می باشند.  در ادامه به بررسی سه نوع از از انواع  سیرها می پردازیم.

  1. سیر سفید
    همانطور که از اسم این سیر مشخص است رنگ آن به صورت سفید می باشد.  و تولید این نوع سیر در کشور ایران بسیار متداول بوده و جزو پرمصرف ترین سیر ها می باشد.
  2. سیر صورتی
    این سیر به رنگ صورتی بوده و یکی از مزیت های آن نسبت به نوع قبلی مقاوم بودن آن در مقابل هوای سرد و رطوبت می باشد.
  3.   سیر قرمز
    این سیر بیشتر در مناطق جنوب کشور یافت می شود و نسبت به  سیرهای دیگر این سیر تند تر می باشد.

 فروش سیر ترشی

کارخانه های تولید سیر ترشی در ایران

کارخانه های تولید سیرترشی در ایران بسیار متنوع و زیاد بوده ،  دلیل این امر تولید سیر فراوان در ایران می باشد.  در نگاه اول شاید بیشتر مردم بر این باور باشند که کارخانه های تولید سیرترشی فقط شامل برندهای بوده که در بازار دیده می شوند.

در صورتی که خیلی از کارخانه های کوچک و کارگاه ها تولید سیر ترشی را انجام می دهند ولی در زمینه بسته بندی فعالیت زیادی را انجام نمیدهند.  این نوع کارگاه ها و کارخانه ها محصولات سیر ترشی خود را به سایر شرکتها و کارخانه ها می فروشند تا در آن کارخانه و شرکت با بسته بندی های زیبا و شیک وارد بازار  گردد.
از برند های تولید کننده در سیر ترشی که فروش سیر ترشی خوبی را انجام میدهند می توان به نمونه های زیر اشاره کرد.

  • سیر ترشی مهرام
  • سیر ترشی بدر
  • سیر ترشی  اصالت
  • سیر ترشی کامبیز

مواد تشکیل دهنده در یکی از سیر ترشی های شیشه ای 1 کیلویی بصورت زیر میباشد.

ترشی سیر مروارید بدر

محتویات:

  1. سیر مروارید
  2. سرکه
  3. نمک طعام ( حداکثر ۳ درصد)
  4. آب

 فروش سیر ترشی

سرکه های مصرفی برای تولید سیر ترشی

سرکه های مصرفی برای تولید سیر ترشی دارای انواع و  طعم های مختلف می باشد و هر کدام از آنها دارای خواص مختلفی نیز میباشند.

انواع سرکه ها

  1. سرکه مالت
  2. سرکه شیر
  3. سرکه سفید
  4. سرکه سیب
  5. سرکه انگور
  6. سرکه نارگیل
  7. سرکه خرما
  8. سرکه نیشکر
  9. سرکه عسل
  10. سرکه برنج
  11. سرکه بالزاامیک
  12. سرکه خرمالو

 خواص سرکه ها در طب اسلامی

در کتاب کافی آمده که امام صادق علیه السلام می فرمایند سرکه سبب تقویت عقل می شود.
رسول خدا صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام فرمودند:  خانه ای که در آن سرکه باشد  فقیر نمی شود.

 فروش سیر ترشی

چگونه ترشی سیر 7 ساله تهیه کنیم

برای تهیه سیر ترشی هفت ساله نیاز به دو نوع سرکه داریم.

  1. سرکه خرما
    علت استفاده از سرکه خرما این است که با گذشت زمان سیر ترشی ما طعم شیرین میگیرد که ما می توانیم با استفاده ازسرکه خرما طعم ترش را به سیر ترشی خود باز گردانیم.
  2. سرکه بالزامیک
    استفاده از سرکه بالزامیک سبب می گردد ، از رنگ تیره سیر ترشی ما که با سپری شدن زمان زیاد به این رنگ تبدیل می شود جلوگیری کند.

مواد لازم:

  • سرکه خرما ( یک پیمانه)
  • سیر (۲۵۰ گرم )
  • سرکه بالزامیک (ی ک پیمانه)

ابتدا سیر ها را بشویید وآن ها رادرون آبکشی ریخته تا آب آن ها خارج گردد. بعد از این که سیر ها کاملاً خشک شدند سرکه خرما و سرکه بالزامیک را با سیرها مخلوط کنید.
سیرها را به مدت۱5 الی۲۰ دقیقه در سرکه بجوشانید. مراقب باشید تا سیرها له نشوند. پس از خنک شدن سیرها آنها را درون ظرف مناسب ریخته و روی آن ها راسرکه بریزید به طوری که سرکه روی سیر ها را بپوشاند.
در نهایت در ظرف ها رامحکم ببندید و در جای تاریک نگه داریم و منتظر باشید تا سیر ترشی شما آماده گردد.

 فروش سیر ترشی

فواید و خواص سیر ترشی 7 ساله

از فواید و خواص سیر ترشی 7 ساله کافیست از آن بگوییم که آنرا با عنوان دارو و درمان خیلی از بیماری ها یاد میکنند. با توجه به اینکه تمام خواص سیردر سیر ترشی و مخصوصاً در سیر ترشی هفت ساله می باشد در شرح ذیل به بیان خواص سیر می پردازیم.

  • سیر با داشتن خاصیت میکروب زدایی باعث از بین رفتن عفونت بدن می شود.
  • سیردارای ویتامین های B1,B2,B3 می باشد.
  • ویتامین c ، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فولیک اسید فراوانی در سیر یافت می شود.
  • باعث کاهش کلسترول آستر می شود.
  • جلوگیری از گرفتگی عروق.

بررسی خواص سیر ترشی 7 ساله در طب سنتی 

در ابتدا به بررسی مزاج می پردازیم. دانستن این امر به شما بیشتر کمک میکند تا بدانید چطور از سیر استفاده کنید.
متخصصان طب سنتی اعلام نمودندکه طبع سیرگرم و خشک می باشد و اضافه کردن سرکه که طبع سردی دارد باعث متعادل نمودن مزاج می گردد. و تقریباً برای همه مزاج ها ( بلغمی ، سودایی، دموی و و صفرایی ) قابل استفاده می باشد. حتی برای بیماران هم اعلام شده است که بدون هیچ مشکلی می توانند سیر ترشی را مصرف کنند.

فواید و خواص سیر ترشی 7 ساله

قیمت فروش سیر ترشی 7 ساله خانگی در سال 98

از آنجایی که در تهیه سیر ترشی 7 ساله خانگی با گذشت زمان رنگش تیره می شود و طعم بسیار خوش مزه ای به خود میگیرد و همچنین از سیرهای تازه و سرکه با کیفیت استفاده می شود قیمت فروش سیر ترشی هفت ساله خانگی نسبت به صنعتی گرانتر می باشد.
ولی در تهیه ترشی صنعتی به دلیل اینکه سیر ها را در سرکه میجوشانند رنگ آنها به تیرگی می رود و این رنگ به طور طبیعی به دست نیامده است. قیمت فروش سیر ترشی هفت ساله خانگی در سال ۹۸  و سیر ترشی خانگی تازه به صورت زیر در بازار ها به فروش می رسد.

نوع سیر                  قیمت هر کیلو به تومان

  1. سیر ترشی بوته ای 7 ساله            70000
  2. سیر ترشی بوته ای ( تازه )            20000
  3. سیر ترشی حبه ای  ( تازه )           22000

 فروش سیر ترشی

سیر ترشی برای چه افرادی ضرر دارد

سعی شود در مصرف سیر ترش زیاده روی نکنید زیرا مصرف زیاد آن باعث کم شدن نیروی جنسی شما و ضعیف شدن چشم شما می گردد. همچنین پس از مصرف زیاد سیر ترشی اگر دچار سردرد شدید تعجب نکنید زیرا مصرف زیاد سیر ترشی باعث سردرد نیز می گردد.

فروش سیر ترشی عمده

فروش سیر ترشی عمده با کیفیت

فروش سیر ترشی عمده در ایران به دو دلیل بسیار رایج است:

  • خواص باور نکردنی این ترشی که می توان آن را جایگزین سیر نمود.
  • و طعم و مزه عامه پسند آن

در بازار مبادله ترشی، سیر ترشی از جمله ترشیجات پرخاصیت محسوب می شود که بر خلاف بیشتر ترشی ها که مضرات فراوان دارند، چاشنی پرفایده ایست، از جمله این فواید:

  • حاوی انواع ویتامین ها( A، C، B )
  • کاهش کلسترول خون و کنترل فشار خون
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کنترل قند خون
  • خواص ضدعفونی کنندگی و مفید برای دستگاه گوارش بدن

سیرترشی در میان قشر های گوناگون مردم طرفدار زیاد دارد و به خاطر همین پرفایده بودنش جزء پرمصرف ترین ترشی ها در کشور است.

فروش سیر ترشی عمده در بهترین نوع کیفی آن را از نمایندگی های سیر ترشی از سراسر کشور می توان تهیه کرد و حتی خیلی آسان تر می توانید از طریق سایت های اینترنتی خرید و فروش سیر ترشی عمده را انجام داد.

جهت خرید و فروش سیر ترشی با کیفیت می توانید به مجموعه زرتوشه مراجعه کنید.

فروش سیر ترشی عمده

مرکز فروش سیر ترشی عمده در شمال

مازندران و گیلان از متراکم ترین نقاط جمعیتی کشور و از بزرگترین مصرف کننده و تولیدکنندگان اند.

درصد زیادی از سیرترشی تولید شمال، با استفاده از سیر با کیفیت و سرکه طبیعی تهیه می شود که هم ماندگاری زیادی دارد و هم بسیار خوشمزه است  و به همین علت خریداران زیادی دارد.

مرکز فروش سیر ترشی عمده در شمال، کار خرید و فروش سیر ترشی عمده تولید شده در مناطق شمالی را، به وسیله مراکز پخش و سایت های مجازی در همه کشور انجام می دهند.

این مراکز فروش، سیر ترشی شمال را در مقادیر بالا  نگهداری و در تمام فصول برای خرده فروشی عرضه می کنند.

فروش سیر ترشی عمده

خرید و فروش سیر ترشی عمده با تناژ بالا

سیر ترشی از دل چسب ترین چاشنی هایی است که ایرانیها در کنار انواع پلوها و غذاهای خشک استفاده میکنند و باعث لذت بیشتر غذاخوردن می شوند.

سیر ترشی از زمره ترشیجاتی است که به خاطر طبیعت متعادلی که دارد، از بین اکثر مردم مصرف کننده دارد و مصرف خیلی بالا.

سیرترشی های موجود در بازار به دو شکل تهیه می شوند:

  • به شکل خانگی
  • صنعتی و کارخانه ای

کارخانه های تولید ترشیجات، این ترشی باخاصیت را در اوزان مختلف به شکل فله، حتی در تناژ بسیار بالا تهیه و در سراسر کشور پخش می شود.

فروش سیر ترشی عمده

شرکت صادرکننده سیر ترشی به عراق

سیرترشی یکی از انواعی ترشیجات است که طعم و مزه فوق العاده  آن با ذائقه های متفاوتی جور است و در بیشتر نقاط ایران تولید و مصرف می شود.

ایران از بزرگترین تولیدکنندگان سیر است و به تبع آن بهترین و خوشمزه ترین سیر ترشی ها را هم تهیه می کنند.

سیر ترشی تولید ایران به خاطر کیفیت عالی آن، دوست داران زیادی هم در داخل کشور و خارج از کشور دارد و به بسیاری از کشور های همسایه بالاخص عراق صادر می شود.

عراق به دلیل نزدیکی به ایران و تعداد زیاد مسافران ایرانی، به بازار خوبی برای واردات مواد غذایی و ترشیجات و شوریجات ایرانی شده است و سالانه مقدار زیادی فروش سیر ترشی عمده از طریق شرکت ها و نمایندگی های پخش در حوزه صادرات، به این کشور انجام می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما